DocuSign®

prosto o platformie do e‑podpisów
DocuSign® - Oryginalne wideo

Tu znajdziesz wszystkie informacje na temat największej platformy do elektronicznego zbierania podpisów.

DocuSign® - Oryginalne wideo

Bezpłatny kurs online - "Poznaj DocuSign®"

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak działa DocuSign®? Nasze szkolenie pozwoli Ci zrozumieć, jak działają podpisy elektroniczne i w jakie są sposoby zbierania  e-podpisów. Dowiesz się, dlaczego tak wiele firm rezygnuje ze stosowania papierowych dokumentów na rzecz procesowania ich elektronicznie. Podczas kursu przekonasz się, że DocuSign® oferuje obecnie więcej możliwości niż jakiekolwiek inne rozwiązanie dostępne na rynku. Wiedza, którą zdobędziesz podczas szkolenia, ułatwi Ci wybór podpisów elektronicznych do Waszej firmy.  

Etap 1

Co to jest DocuSign®?

DocuSign® to platforma do zbierania podpisów elektronicznie dostępna online oraz zgodna z eIDAS i RODO. Oznacza to, że zarówno Twoja firma oraz Twój kontrahent albo pracownik macie dostęp do swoich umów z każdego miejsca na świecie o każdym czasie.

Przejdź do kursu

Kliknij, aby otworzyć w nowym oknie

Etap 2

Jak działa DocuSign®?

W DocuSign® zbieranie podpisów polega na wysłaniu kopert do określonych osób – podobnie, jak w przypadku papierowej umowy przekazywanej do podpisu przy pomocy kuriera. Najpierw trzeba przygotować dokument w formie elektronicznej, a następnie dodać załączniki i określić osoby, które mają złożyć podpisy.
Co wyróżnia DocuSign® na tle konkurencji? Przed wysłaniem koperty możesz określić miejsca, w których poszczególne osoby mają złożyć podpisy. Dzięki temu wiesz, kto występuje w imieniu wykonawcy, a kto w imieniu zamawiającego, najemcy lub wynajmującego.

Przejdź do kursu

Kliknij, aby otworzyć w nowym oknie

Etap 3

Jak podpisać DocuSign®?

Jeżeli ktoś wysłał do Ciebie kopertę do podpisania, otrzymasz e‑mail od DocuSign®.
  1. Kliknij w przycisk Przejrzyj dokument, a system wyświetli umowę do podpisania bezpośrednio w przeglądarce internetowej.
  2. Zapoznaj się z dokumentem i we wskazanych miejscach (żółte prostokąty) wstaw swój podpis.
  3. Za pierwszym razem DocuSign® poprosi Cię o wybranie stylu podpisu elektronicznego – możesz wybrać jeden spośród dostępnych wzorów lub narysować swój własny.
  4. Kiedy to zrobisz, kliknij przycisk Zakończ. Dokument jest podpisany!

Przejdź do kursu

Kliknij, aby otworzyć w nowym oknie

Etap 4

Co to jest koperta w DocuSign®?

DocuSign® (jak również inne platformy, np. Autenti®) stosują model kopertowy w rozliczeniu z firmami. Dzięki temu firmy nie mają limitu użytkowników, a rozliczają się jedynie za liczbę transakcji lub inaczej mówiąc liczbę podpisanych umów.
Jedna koperta:
  • może zawierać wiele dokumentów (np. plik umowy w Word, załącznik w Excel i wyciąg z KRS w PDF);
  • może wskazywać wiele osób składających podpisy (można ustalić kolejność podpisywania oraz pozwolić, aby część osób mogła złożyć podpis równocześnie);
  • może zawierać listę osób, które otrzymają kopię podpisanej umowy;
  • może określać miejsca do złożenia podpisów (opcja niedostępna w Autenti®);
  • może określać treść wiadomości email oraz język systemu dla osoby składającej podpis (opcja niedostępna w Autenti®).

Przejdź do kursu

Kliknij, aby otworzyć w nowym oknie

Etap 5

DocuSign® a system EOD

DocuSign® jest wyłącznie platformą do podpisów elektronicznych. Zbieranie podpisów to zaledwie 15% każdego procesu negocjacji umowy. W procesie są jeszcze kroki:
  1. Przygotowanie dokumentu, np. z firmowego wzoru z automatycznym uzupełnianiem danych kontrahenta pobrane z rządowej bazy danych,
  2. Opiniowanie z możliwością pracy równoczesnej na dokumencie dodawaniem komentarzy,
  3. Negocjacje z kontrahentem na wersji edytowalnej dokumentu,
  4. Akceptacja z zachowaniem odpowiedniej kolejności.
  5. Zbieranie podpisów – to załatwia DocuSign®
  6. Repozytorium – czyli elektroniczna archiwizacja

Przejdź do kursu

Kliknij, aby otworzyć w nowym oknie

DocuSign® w Polsce

DocuSign® jest nie tylko alternatywą do klasycznych podpisów kwalifikowanych. To narzędzie, które znacząco uprości i skróci czas zbierania podpisów elektronicznie.

Czy DocuSign® to podpis kwalifikowany?

DocuSign® to coś więcej niż podpis kwalifikowany. To cała platforma do zbierania e-podpisów, która umożliwia wykorzystanie dowolnego rodzaju podpisu elektronicznego.
W DocuSign® można składać różne rodzaje podpisów w ramach jednej koperty, np. w przypadku umowy o pracę:
  • pracodawca składa podpis kwalifikowany,
  • pracownik składa podpis zaawansowany.

Czytaj dalej

Kliknij, aby otworzyć w nowym oknie

DocuSign® a polskie prawo?

DocuSign® jest zgodny z europejskimi przepisami o podpisach elektronicznych eIDAS, co gwarantuje zgodność z polskim prawem. Platforma wspiera zarówno formę dokumentową, jak i formę pisemną (równoznaczną z odręcznym podpisem na umowie).
DocuSign® wspiera wszystkie rodzaje podpisów elektronicznych, m.in.:
  • Podpis kwalifikowany (QES)
  • Podpis zaawansowany (AES)
  • Podpis standardowy (SES)

Czytaj dalej

Kliknij, aby otworzyć w nowym oknie

Jakie są różnice między Autenti® a DocuSign®?

DocuSign® to globalne rozwiązanie, które istnieje na rynku 10 lat dłużej niż Autenti®.
DocuSign® wspiera każdy rodzaj podpisu elektronicznego, a to, co go odróżnia od Autenti®, to sposób składania podpisów.
W DocuSign® możesz złożyć wiele podpisów pod tekstem umowy, Autenti® jedynie doklei certyfikat do dokumentu.

Czytaj dalej

Kliknij, aby otworzyć w nowym oknie

Licencja DocuSign®

DocuSign® jest platformą skierowaną głównie dla firm. To właśnie firma zamawia licencję, a składający podpis robi to bezpłatnie.
Licencja DocuSign®

Ile kosztuje DocuSign®?

DocuSign® dostępny jest również w licencji na użytkownika. Pakiet można kupić bezpośrednio ze strony DocuSign®. Niestety tej licencji nie można rozszerzać o dodatkowe rodzaje podpisów elektronicznych.

DocuSign® dla firm dostępny jest w trzech pakietach: Standard, Business Pro i Enterprise. Taką licencję można rozszerzać o dodatkowe rodzaje podpisów elektronicznych. Koszt wysłania jednej koperty to ok. 2‑9 EUR za kopertę.

Czytaj dalej

Kliknij, aby otworzyć w nowym oknie

Szkolenia DocuSign®

Szkolenia DocuSign®?

DocuSign® dostępny jest w Polsce przez partnerów, np. HURO. To partnerzy DocuSign® powinni przeprowadzać szkolenia i wdrożenie licencji DocuSign®. Zamawiając licencję przez HURO możesz zawsze liczyć na pakiet szkoleń w cenie licencji. Jeżeli natomiast posiadasz już licencję DocuSign® , możesz zamówić pakiet szkoleń w języku polskim lub angielskim.

Czytaj dalej

Kliknij, aby otworzyć w nowym oknie

Techniczne aspekty DocuSign®

DocuSign® to usługa dostępna online przez dowolną przeglądarkę. Platforma pozwala na liczne integracje z innymi systemami przez API.

Jak wygląda wdrożenie DocuSign®?

Wdrożenie polega na założeniu dedykowanego konta dla Twojej firmy oraz na przygotowaniu kont dla osób, które będą wysyłać dokumenty. Oczywiście liczba osób jest nieograniczona.
Następnie konfigurujemy system pod potrzeby Twojej firmy i upewniamy się, że mamy dostępne wszystkie rodzaje podpisów elektronicznych, które będą potrzene.
Ostatni krok to szkolenia użytkowników z wysyłania dokumentów do zebrania podpisów oraz przygotowywania szablonów firmowych (np. wzorów umów lub wniosków).

Czytaj dalej

Kliknij, aby otworzyć w nowym oknie

Certyfikat DocuSign®?

Do każdej koperty podpisanej w DocuSign® dołączany jest certyfikat potwierdzający poprawność złożenia podpisów na dokumencie. Na certyfikacie można znaleźć informacje o całym procesie i o osobach, które składały podpisy (kiedy otrzymały e-mail, kiedy go otworzyły, kiedy podpisały i jakich podpisów użyły).

Czytaj dalej

Kliknij, aby otworzyć w nowym oknie

Integracja DocuSign® przez API

DocuSign® bardzo dobrze integruje się z innymi systemami przez API. System jest bardzo dobrze udokumentowany i zawiera wiele przykładów. Ponadto znaleźć można już gotowe końcówki integracyjne oraz gotowe biblioteki programistyczne.

Czytaj dalej

Kliknij, aby otworzyć w nowym oknie

Oddzwonimy

W krótkiej, 10 minutowej rozmowie telefonicznej dopytamy o Wasze potrzeby:
  • podpisy elektroniczne
  • certyfikaty kwalifikowane
  • obieg dokumentów
Zaplanujemy kolejne kroki i oszacujemy wartość licencji.