Jak podpisać DocuSign®?
Bezpłatny kurs online - "Samouczek DocuSign®" - etap: 3 z 6
DocuSign®: Zrozum i Zastosuj
Autor: Krzysztof Rosół | © 2025
Podpisywanie w DocuSign® krok po kroku
Krok 1
Otrzymasz e-mail lub powiadomienie w aplikacji DocuSign®
Każda osoba, która została poproszona o złożenie podpisu, otrzyma e-mail oraz powiadomienie w aplikacji mobilnej (opcjonalnie, jeżeli ktoś korzysta z apki). W wiadomości email zawarty jest zawsze duży przycisk „Przejrzyj dokument”.
Krok 2
Otwórz w przeglądarce lub aplikacji DocuSign®
Jeżeli pierwszy raz podpisujesz dokument w DocuSign® system poprosi Cię o wyrażenie zgody na stosowanie podpisów elektronicznych (analogicznie do akceptacji ciasteczek).
Krok 3
Przeczytaj dokument
Krok 4
Podpisz się we wskazanych miejscach
- Na komputerze zalecamy wybór Wybierz styl. Po prawej stronie znajdziesz niebieski przycisk Zmień styl;
- Na telefonie lub tablecie zalecamy narysowanie palcem swojego podpisu;
- Masz możliwość stworzenia obrazu swojego podpisu (również z pieczątką) i wgrania go do DocuSign®.
Krok 5
Kontynuuj (opcjonalnie)
Krok 6
Zakończ
DocuSign® pozwala na stosowanie różnych rodzajów podpisów elektronicznych
O tym, jaki rodzaj podpisu masz złożyć, zdecydowała osoba, która wysłała dokument do podpisania. Jeżeli po naniesieniu swojego graficznego podpisu widzisz przycisk Zakończ, oznacza to, że podpisujesz się standardowym podpisem elektronicznym (SES) w formie dokumentowej.
Podpisywanie w DocuSign® z weryfikacją SMS
Krok 5 - rozszerzenie
Podpis elektroniczny zaawansowany DocuSign® wymaga przepisania kodu zabezpieczającego SMS lub ustawionego przez osobę wysyłającą dokument. Kliknij Kontynuuj, a system poprosi Cię o podanie kodu. Wpisz kod i złóż oświadczenie, aby zakończyć podpisywanie dokumentu.